Prowadząc działalność gospodarczą w ciągu roku szkolnego istnieją duże potrzeby druku, zarówno czarno-białego, jak i w kolorze. W momencie konieczności druku kolorowego część osób zastanawia się jak obniżyć koszt druku? Czy dużo więcej trzeba zapłacić za kolor niż za materiały czarno-białe? Postanowiliśmy przyjrzeć się temu problemowi bliżej. Zobaczmy zatem czy warto używać drukarki kolorowej?
Jaka drukarka sprawdzi się w biurze?
Na potrzeby firmy dobrze jest mieć pod ręką niezwodny sprzęt drukujący, który sprawdzi się w każdej sytuacji. Bez względu na to, czy potrzebne będzie wydrukowanie notatki roboczej, czy oferty handlowej pozwoli na otrzymanie wysokiej klasy druku i atrakcyjnego wizualnie dokumentu. Podstawowym błędem, jaki czynią przedsiębiorcy, zlecając materiał do druku, jest posiłkowanie się cennikiem jednostkowym w podziale na druk czarno-biały i kolorowy. W ostatecznym rozrachunku może się bowiem okazać, że mimo iż koszt druku kolorowego 1 strony dokumentu jest droższy niż czarno-białego, zlecając druk w kolorze większej partii materiału, zapłaci się mniej.
Co wpływa na koszt druku?
Dzieje się tak dlatego, gdyż na cenę druku wpływają koszt urządzenia drukującego ( zakup lub dzierżawa), koszt materiałów eksploatacyjnych, serwisu i napraw, energii elektrycznej, jak również papieru. Jak zatem łatwo zauważyć istnieje spora ilość składowych, na które drukarnie mogą realnie wpływać, dążąc tak jak my do zapewnienia maksymalnie korzystnych warunków współpracy.
Chcąc zoptymalizować koszty druku kolorowego, warto szukać miejsc, które dysponują nowoczesnym i ekonomicznym sprzętem do drukowania, które pozwalają na dowolną konfigurację druku na urządzeniu, pod względem standardu jakości drukowanych materiałów. Dzięki temu w prosty sposób będzie można wpłynąć na koszty druku materiałów reklamowych, czy rozliczeniowych dopierając jakość wydruku do potrzeb firmy. Na potrzeby wewnętrzne spokojnie wystarczą kopie czarno-białe lub w kolorze słabszej jakości, na cele reprezentacyjne można użyć wydruków droższych wysokiej jakości.