Chociaż podstawowym i głównym zadaniem wizytówki jest przekazanie najważniejszych informacji adresowych i kontaktowych, to może ona wiele powiedzieć o firmie lub człowieku, którego dane na niej widnieją. Projektując swoją wizytówkę należy podejść do tego dwuetapowo i po pierwsze skupić się na warstwie informacyjnej, a po drugie na płaszczyźnie graficznej. Są to bowiem równie ważne elementy i mogą się przenikać. Oznacza to, że grafika niesie za sobą pewne informacje np. o charakterze stanowiska czy specjalizacji firmy, zaś same informacje mogą być przekazane w estetycznej formie, wykraczającą poza suche fakty.
Tak, jak do druku wizytówek dobrze podjąć współpracę z profesjonalną drukarnią, tak i do zaprojektowania wizytówki lepiej nawiązać współpracę z profesjonalnym grafikiem. Pamiętajmy, że wizytówka świadczy o nas samych, więc dobrze, gdy wygląda schludnie, dokładnie i estetycznie. Jeśli jednak umie się co nieco, to dobrze skorzystać np. z programów: Photoshop, Illustrator czy CorelDrow albo dobrze znany i darmowy GIMP.
Informacje, jakie warto zamieścić na wizytówce
Atrakcyjna wizytówka powinna zawierać przynajmniej takie informacje:
- imię i nazwisko właściciela wizytówki,
- zajmowane przez niego stanowisko,
- nazwa firmy,
- logo firmy,
- dane adresowe. Są one potrzebne, by zaprosić klienta do firmy i pomóc mu zlokalizować siedzibę,
- dane kontaktowe. Najlepiej zamieścić informacje o adresie e-mail, numerze telefonu i stronie www.
Wszystkie informacje powinny być umieszczone w sposób prosty do przeczytania. Należy unikać nadmiaru form graficznych i zbyt wielu barw, bo znacznie utrudnia to rozeznanie się w tekście. Dobrze, jednak gdy cała wizytówka utrzymana jest w kolorystyce tożsamej z tą, wykorzystaną przy logo. Pozwoli to zachować spójność w przekazie całej firmy, szczególnie gdy inne osoby pracujący w tym miejscu zaopatrzą się w wizytówki oparte o ten sam motyw. Ciekawym i częstym rozwiązaniem jest umieszczenie logo firmy po jednej stronie wizytówki, a informacji tekstowych po drugiej. W takim wypadku rewers z danymi nie powinien być już opatrzony dużym logo i bogata grafiką.