Plakaty to najpopularniejsza forma reklamy wizualnej. Podczas codziennego spaceru można minąć ich krocie: na wiacie autobusowej, witrynach sklepowych, wolnych powierzchniach reklamowych czy nawet na słupach reklamowych. Chociaż może się wydawać, że ich ilość w przestrzeni publicznej pozbawia nas zainteresowania i nie zwraca się na nie uwagi, to nie jest to prawdą. Jest to bardzo opłacalna metoda reklamowa, a zaprojektowana dobrze może podświadomie przyciągać wzrok przechodniów, a właśnie o to chodzi.
Tym, co szczególnie wyróżnia plakaty w marketingu to ich niski koszt inwestycyjny. Profesjonalne wydrukowanie plakatu, który został zaprojektowany przez specjalistę i umieszczenie go w często uczęszczanym miejscu będzie skutkować w zainteresowaniu przechodniów i tym samym - w potencjalnych klientach, a jednocześnie spośród innych metod reklamowych nie wymaga relatywnie dużego nakładu finansowego.
Plakaty to świetny sposób na zwiększenie popularności firmy
W natłoku przekazów informacyjnych w przestrzeni publicznej ciężko się przebić ze swoją reklamą. Dotyczy to jednak głównie świecących neonów, od których zwykliśmy już niemal odwracać głowę. Papierowa informacja zawarta na estetycznej grafice przyciąga uwagę przechodniów właśnie przez być może paradoksalnie, nieco powoli zapominaną formę przekazu. Kluczowe jest w tym przypadku miejsce, w którym umieszcza się plakat oraz grafika.
Decydując się na plakat reklamowy należy pamiętać o tzw. podświadomym rejestrowaniu przekazów reklamowych. Oznacza to wszelkie mechanizmy odpowiadające za zapamiętywanie przyswojonych informacji, a które odbywają się poza nasza świadomością. Dlatego tak ważne jest, by projekt zawierał elementy niecodzienne, które łatwo utrwalą się w pamięci potencjalnych klientów. Dodatkowo pozytywnie wpłynie na to wielokrotne przyswajanie tej samej informacji, w tym przypadku - wielokrotne, powtarzalne oglądanie jednego plakatu. To pozwoli potencjalnemu klientowi zapamiętać o danej firmie i zainteresuje go na tyle, by skorzystać z jej usług.